جزاير اطراف ازمير

اطلاعات درباره خريد ملك در كشور تركيه

جزاير اطراف ازمير

۵ بازديد

در اين مقاله قصد داريم اطلاعات كاملي در خصوص آشنايي با جزيره هاي ازمير در تركيه در اختيار شما قرار بدهيم.

بعد از استانبول و آنكارا شهر ازمير بزرگترين شهر تركيه است كه در سواحل غربي آناتولي واقع شده و از نظر تجاري، صنعتي و موقعيت بندري در موقعيت مناسبي قرار دارد. اين شهر در ساحل درياي اژه قرار دارد و با قدمت هشت هزار ساله يكي از زيباترين جاذبه ي گردشگري تركيه محسوب مي گردد كه سالانه گردشگران زيادي را به خود جذب مي كند و بدليل نزديكي و هم مرز بودن با ايران خريد ملك در ازمير در سال هاي اخير مورد توجه قرار گرفته است.

سرتاسر قسمت جنوبي ازمير سواحل سفيد شني زيبا و داراي آبگرم است و داراي آثار تاريخي از جمله شهر باستاني افس است. علاوه بر زيبايي هاي خود شهر ازمير وجود خليج هاي حفاظت شده ي اطراف آن دليل حضور گردشگران شده است. با ما همراه شويد با آشنايي با جزيره هاي ازمير در تركيه.

جزاير اطراف ازمير

در زير به جزاير اطراف ازمير اشاره كرده ايم:

جزيره اوراك

وجود ساحلي تميز و طولاني در جنوب جزيره اوراك فضايي يك رويايي را ايجاد مي كند كه مي توان ساعتها لذت برد. داراي بارها و رستورانهاي متنوع و مكانهاي مناسبي براي غواصي و شنا است.كوه پايه هاي شيب دار اين جزيره پوشيده از درختان زيتون است كه پياده روي را لذت بخش تر مي كند. داراي آب كريستالي، شفاف و بسيار تميزي است كه مكان ايده آلي براي ورزش هاي آبي ايجاد مي كند.

از ديگر جاذبه هاي اين جزيره غارهاي پوشيده از اسفنج هاي درخشان بنفش رنگ، ساحل سفيد شني، هفت دهكده ي كاراكاس گوت و گرازهاي وحشي كه با انسان ها رابطه ي خوبي دارند. بهترين راه براي مشاهده ي اين جزيره ي زيبا سفري دريايي توسط قايق هاي تفريحي است.

جزيره ياسيكا

جزيره اي كوچك، دنج و آرام با طبيعتي بكر و استراحتگاه ها و كافه هاي ساحلي محيط لذت بخشي براي گردش فراهم كرده كه راه رسيدن به اين زيبايي استفاده از قايق و كشتي است. بيشترين حضور گردشگران در اين جزيره براي يك آب تني با عمقي كم و حمام آفتابي دلچسب و به ياد ماندني است. به طور حتم از ساحل سفيد شني گرفته تا آبي نيلگون دريا و طبيعت بكر اين جزيره لذت سفرتان را بي حد دلنشين مي كند. با توجه به نوع قايق يا كشتي مسافت تا اين جزيره يك تا دو ساعت است خليج

آيا يورگي

در فصل تابستان متنوع ترين آب تني را مي توان در اين خليج انجام داد. وجود كافه هاي ساحلي و جشن هايي كه با غروب آفتاب برگزار مي شود لذت ديدن اين خليج را دو چندان كرده. البته مكان هاي خانوادگي و آرام نيز براي آرامش طلبان فراهم است. شبه

جزيره كارابورون

اين شبه جزيره ۱۰۰ كيلومتر با ازمير فاصله دارد و جزو بهترين جزاير ازمير شناخته مي شود آب و هواي مطبوع، فضاي آرام، وجود گياهان شفابخش مانند اويشن و مريم گلي،  حضور فوك ها و انواع مختلف پرندگان دريايي و زينتي از جمله زيبايي هاي اين شبه جزيره است. غواصي براي ديدن ماهي هاي متنوع دريايي و ساير تفريحات دريايي در اين جزيره مهيا است.

جزيره اوزون آدا

از جمله ويژگي هاي اين جزيره هواي بسيار عالي و آرامش لذت بخش آن است. مشاهده ي بناهاي تاريخي از جمله خانه هاي متروكه، كليساهايي با سبك هاي يوناني، معماري هاي عثماني لذت گردش در اين جزيره را بيشتر مي كند. حضور تنوع گياهي و پرندگان، آب هاي مواج و فيروزه اي، قدمت تاريخي و بناهاي باستاني اين جزيره را جزو جزاير ديدني ازمير قرار داده است.

جزيره خيوس

حضور اين جزيره بين يونان و تركيه باعث ايجاد تنوع تاريخي يوناني مربوط به قرون وسطي زيادي در آن شده است كه براي تاريخ دوستان بسيار ديدني است. براي رسيدن به اين جزيره ابتدا به شهر چشمه در ازمير برويد و در آن جا از قايق يا كشتي براي طي مسافت ۷ كيلومتري استفاده كنيد. اميدواريم اين مطالب در انتخاب جزاير مورد بازديد در سفر گردشتان با تور ازمير مثمر ثمر واقع گرديده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.