جاهاي ديدني ازمير

اطلاعات درباره خريد ملك در كشور تركيه

جاهاي ديدني ازمير

۴ بازديد

جاهاي ديدني ازمير تركيه از ساحل ها، بناهاي باستاني، شگفتي هاي طبيعي تركيب شده و تعداد آنها بسيار متنوع مي باشد. از نظر موقعيت جغرافيايي شهر ازمير در كجا واقع شده است؟شهر ازمير از چه آب و هوايي برخوردار است؟معروف ترين جاهاي ديدني ازمير كدامند؟



جاهاي ديدني ازمير تركيه


شهر ازمير پس از استانبول و آنكارا از بزرگترين شهرهاي كشور تركيه به شمار مي آيد. جذاب بودن بسيار زياد مكان هاي گردشگري و تفريحات باعث شده تا بيشتر توريست ها هنگام انتخاب تور ازمير يا استانبول دچار ترديد شوند. براي اينكه تمام مناطق ديدني و بسيار زيبا ازمير را بهتر بشناسيد در اين قسمت قصد داريم به هر يك از آنها اشاره كرده و همچنين به پاسخ پرسش هاي زير بپردازيم. با هورامان گشت همراه باشيد.

همانطور كه در بخش مقدمه اشاره كرديم جاهاي ديدني ازمير بسيار زياد هستند. ازمير يكي از استان هاي واقع در كشور تركيه مي باشد كه به عنوان سومين شهر بزرگ تركيه به شمار مي آيد. ميزان موفقيت اين شهر از نظر تجاري، صنعتي و بندري بسيار بالا بوده به طوري كه هر سال تعداد زيادي از گردشگران به ازمير سفر مي كنند.

از نظر موقعيت جغرافيايي شهر ازمير در كجا واقع شده است؟

ازمير در مجاورت درياي اژه قرار داشته و بناهاي تاريخي بيشماري در آنجا وجود دارند همين موضوع باعث شده شهرت بسيار زيادي پيدا كرده است. اگرچه ميزان شهرت و محبوبيت ازمير به اندازه آنكارا و استانبول نيست اما انتخاب آن براي افرادي كه به زندگي بدون دغدغه و آرام علاقمند مي باشد بهترين گزينه محسوب خواهد شد. همچنين جهت خريد ملك در استانبول تركيه نيز ميتوانيد با همكاران ما در دفتر تهران تماس حاصل فرمائيد.

اين شهر علاوه براينكه گردشگران را به خود جذب مي كند بلكه به دليل داشتن دانشگاه هاي معتبر دانشجويان زيادي را براي ادامه تحصيل و گرفتن مدرك تحصيلي خود ترغيب كرده تا به ازمير و تركيه سفر كنند.

در صورتي كه بخواهيم در مورد پيشنه ازمير صحبت كنيم بايد بگوييم كه از سال 6500 سال قبل از ميلاد قدمت دارد و حتي در دوره هاي تاريخي از جمله عصر طلايي و عصر آهني نيز حاضر بوده است.

شهر ازمير از چه آب و هوايي برخوردار است؟

آب و هواي شهر ازمير ساحلي، معتدل و مديترانه اي مي باشد. تابستان هاي اين شهر نسبتا گرم بوده و در فصل پاييز و زمستان آب و هواي معتدل و باراني دارد.

فصل بهار

در بهار ازمير از آب و هواي بسيار مطلوبي برخوردار بوده و به همين دليل بهترين زمان براي بازديد از جاهاي ديدني ازمير فصل بهار است.

از اواسط مارس تا مي در ازمير مي توان شاهد بارش هاي زياد و هواي مطبوع بود و به تدريج ميزان شدت بارندگي ها كاهش پيدا كرده و هواي شهر آفتابي مي گردد.

فصل تابستان

در فصل تابستان آب و هواي ازمير از ژانويه تا اواسط ماه سپتامبر گرم، خشك و آفتابي خواهد بود و به دليل اينكه اين منطقه آب و هواي مديترانه اي دارد شرجي هوا نيز احساس مي شود و گرماي خورشيد با نسيم دريا متعادل شده و هوا خنك تر مي شود.

فصل پاييز

در فصل پاييز زيبايي طبيعت ازمير خيره كننده است و از اواسط سپتامبر تا نوامبر آب و هواي مطبوع و ملايمي دارد. همچنين بيشتر روزهاي اين شهر در نيمه اول فصل آفتابي خواهد بود.

فصل زمستان

در مقايسه با شهرهاي ديگر تركيه ازمير در فصل تابستان از ماه دسامبر تا اواسط مارس هواي معتدل تري دارد. در فصل زمستان خيلي كم برف مي بارد در حالي كه ميزان بارش باران بسيار زياد است.

بهترين جاهاي ديدني ازمير تركيه

بدون شك براي افرادي كه قصد خريد ملك در ازمير را هم دارند مي تواند مكانهاي ديدني ازمير تركيه حائز اهميت باشد.

موزه ي آتاتورك

يكي از جاهاي ديدني ازمير كه در ميان گردشگران طرفداران بسيار زيادي دارد موزه ي آتاتورك مي باشد.
در صورتي كه جزء آن دسته از افراد هستيد كه به تاريخ و بازديد از موزه ها علاقه بسيار زيادي داريد موزه ي آتاتورك يكي از موزه هايي مي باشد كه ديدن آن شما را با تاريخ تركيه آشنا خواهد كرد.

موزه ي باستان شناسي ازمير Izmir Archaeological Museum

تعداد زيادي از گردشگران حتي با وجود اينكه باستان شناس نيستند و علاقه چنداني به باستان شناسي ندارند اما بيشتر زمان خود را براي بازديد از موزه باستان شناسي ازمير صرف مي كنند كه يكي ديگر از نقاط ديدني ازمير تركيه به حساب مي آيد.

در اين موزه مي توان چيزهاي جذاب و شگفت انگيز از جمله سكه، زيورآلات و آثار سفالي از زمان هاي قديم را مشاهده كرد.

اگرچه اين موزه وسعت بسيار زيادي ندارد ولي در آن آثاري به نمايش گذاشته شده اند كه كمياب و با ارزش هستند.
بر روي تمام آثار موجود در موزه باستان شناسي ازمير علاوه بر زبان تركي توضيحاتي مفيد و مختصري به زبان انگليسي نيز درج شده است. در فضاي بيرون از موزه باغي وجود دارد كه پس از بازديد مي توانيد به آنجا برويد.

پارك حيات وحشت Izmir Wild Life Park

يكي ديگر از مكانهاي ديدني ازمير تركيه پارك حيات وحشت مي باشد. در صورتي كه گذراندن وقت در طبيعت و حيات وحشت را دوست داريد و يا فرزندانتان با شما همسفر شده اند پارك حيات وحشت ازمير از ديگر جاذبه هاي هيجان انگيز و جذاب اين شهر است كه مي توانيد اوقات خوش و فراموش نشدني را در آنجا سپري كنيد.

اين پارك براي بازي كردن بچه و همچنين سرگرم شدن آنها محوطه هاي كوچك و بزرگي دارد. صبح ها بهترين زمان براي بازديد از پارك حيات وحشت خواهد بود. در صورتي كه آخر هفته ها به پارك برويد ممكن است به دليل شلوغ بودن نتوانيد از همه جاي آن ديدن كنيد.

بناي قديمي آسانسور Old Asansor Elevator Karatas

در ازمير يك بناي قديمي به نام آسانسور وجود دارد كه از قسمت بالايي آن قادر هستيد منظره هاي فوق العاده زيبا از شهر را مشاهده كنيد. زمان ساخت اين بنا به سال 1907 بازمي گردد و براي اينكه مردم به راحتي و آساني رفت و آمد كنند به عنوان يك وسيله بسيار كارآمد به شمار مي رفت.

در درون بنا يك بالابر قرار داشتا تا افراد و وسايلي كه از وزن بالايي برخوردار بودند را جا به جا كند. در حال حاضر يكي از خيابان ها به اين بنا ختم مي شود كه به عنوان خيايان آسانسور معروف مي باشد.

به تازگي اين ساختمان را ترميم و نوساز كرده اند و از آن موقع به بعد يكي از بناهاي نمادين ازمير شده است. جالب است بدانيد كه اكنون در بالاي آسانسور مي توان به يكي از رستوران هاي معروف ازمير سر زد.

آگوراي ازمير

در مركز شهر ازمير بناي باستاني آگوراي ازمير واقع شده است كه با منطقه ي مسكوني مرتفعي پوشانده شده و در نواحي اطراف آن بازارهاي شلوغ خياباني و بناهاي تجاري بلندي به چشم مي خورد. آگوراي ازمير به عنوان بخشي از زندگي روزانه مدم به شمار مي آيد. به دليل اينكه محل عبور و رفت و آمد هميشكي مردم مي باشد.

آثار يك بازار رومي يوناني در محوطه ي داخلي آگورا وجود داشته كه اگر در آن گشت كوتاهي بزنيد مثل اين است كه به دل تاريخ سفر كرده ايد و در گذشته از ايستگاه هاي اصلي و مهم در جاده ابريشم محسوب مي شد.

در خيابان هاي طاقدار اين بازار كه قدمتي دو هزار ساله دارد هنوز هيچ گونه تغييراتي ايجاد نشده است.

زماني از زير بازار آب تازه اي عبور مي كرد كه در حال حاضر نيز از چشمه ها مي جوشد و از كانال هاي قسمت زيرين اين بازار مي گذرد. اگر از اين بناي تاريخي ديدن كنيد متوجه خواهيد شد كه به گونه اي ساخته شده تا قرن هاي زيادي پايدار و محكم بماند.

افسوس Ephesus

در زمان قديم يكي از مهمترين و معروف ترين نقاط جاده ي ابريشم شهر روي باستاني افسوس بود و در حال حاضر به عنوان جاذبه هاي گردشگري بسيار مهم شهر ازمير به حساب مي آيد. هر ساله دو ميليون نفر از اين اثر تاريخي بازديد مي كنند.

در سال هاي قديم تعداد زيادي از مردم از كل جهان براي اينكه محصولاتي از جمله ادويه جات مخصوص و ميوه خريداري كنند به اين منطقه ي بندري مي آمدند. كساني كه در زمينه دوخت لباس و منسوجات از مهارت بالايي برخوردار بودند به توزيع و عرضه محصولات خود مي پرداختند.

از آنجايي كه تاجران از تمام نقاط جهان در اين شهر حضور داشتند به همين جهت داراي چندين فرهنگ مختلف بوده است.
شما عزيزاني كه در حال مطالعه اين مطلب هستيد ميتوانيد ضمن كسب اطلاعات در زمينه ديدني هاي ازمير تركيه از قيمت خريد ملك در تركيه نيز با خبر شويد، كافيست از سايت ما بازديد و با همكاران ما در دفتر تهران تماس حاصل فرمائيد.

معابد باستاني هيراپوليس و استخرهاي پاموكاله Ancient History of Hierapolis-Pamukkale

تمام مسافران تركيه به منظور بازديد از جاهاي ديدني ازمير هيراپوليس باستاني يوناني الويت قرار مي دهند. فعاليت هاي چشمه هاي آب گرم طبيعي باعث شده تا تراس ها و استخرهاي سفيد رنگ اين حمام باستاني به وجود آيد.

سال هاي زيادي مي باشد كه اين استخرهاي پاموكاله مورد استفاده قرار مي گيرد. پس از اينكه در معابد باستاني هيراپوليس گشت زديد و در اطراف راه هاي باريك از ميان استخرهاي پاموكاله بهتر است زماني را نيز براي آب تني كردن در آب هاي گرم طبيعي صرف كنيد. در گذشته اين كار دقيقا توسط روميان انجام مي گرفت.


منبع : هورامان گشت ستاره

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.