مهم ترين شهرهاي تركيه

اطلاعات درباره خريد ملك در كشور تركيه

مهم ترين شهرهاي تركيه

۳ بازديد

تركيه كشور توريستي آسيايي اروپايي يكي از مقاصد گردشگري ايرانيان و ساير كشورهاي دنيا است. تركيه شهرهاي مختلفي دارد كه هم توريستي هستند و هم شهرهاي تجاري و اقتصادي و جاذبه هاي گردشگري تركيه باعث شده سالانه گردشگران زيادي به اين كشور سفر كنند..سابقا استانبول كه تنها شهر جهان است كه در ۲ قاره قرار دارد پايتخت اين كشور بود. اما در حال حاضر آنكارا پايتخت تركيه است. در اين مطلب اطلاعاتي درباره مهم ترين شهرهاي تركيه در اختيار شما  عزيزان قرار مي دهيم تا در صورت انتخاب تور تركيه براي سفر از اين اطلاعات استفاده كنيد.


مهم ترين شهرهاي تركيهThe most important cities of Turkey

 

ازميرizmir

شهر ازمير در تركيه izmir از نظر وسعت و بزرگي سومين شهر كشور تركيه به حساب مي آيد ( بعد از شهر استانبول و آنكارا پايتخت تركيه ) و موقعيت خوبي براي افرادي كه قصد خريد ملك در ازمير را دارند فراهم كرده است. ازمير تركيه يك شهر بندري، تجاري و صنعتي است. بر اساس آمار گيري كه در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت جمعيت ازمير بيش از ۳٫۷۳۹٫۳۰۰۰ نفر بوده است.

در لخش جنوبي شهر ازمير تركيه ديدني هاي زيادي از قبيل آثار تاريخي، ساحل ماسه اي بسيار زيبا، آب هاي معدني در نزديكي استان چشمه و همچنين شهر تاريخي افسوس و … وجود دارد و … موقعيت جغرافيايي ازمير در ساحل درياي اژه مي باشد و به دليل موقعيت خوبي كه دارد هر سال از نمايشگاه ها و كنگره هاي علمي، تجاري و صنعتي كه از سراسر دمايا گرد هم آمده اند ميزباني ميكند.

 

استانبولIstanbul

در زمان امپراطوري عثماني استانبول پايتخت تركيه بود و در حال حاضر يكي از قطب هاي گردشگري دنيا و يكي از بزرگترين شهرهاي دنيا محسوب مي شود. تنگه بسفر آسيا و اروپا رو بهم وصل ميكنه به همين خاطر هم استانبول به ۲ بخش اروپايي و آسيا تقسيم شده.معماري استانبول بسيار چشمگير است، بناهاي تاريخي و جاذبه هاي گردشگري استانبول و مراكز خريد شلوغ و رستوران ها با غذاهاي دريايي و تركي همگي باعث شده اند كه اين شهر در ميان شهرهاي تركيه طرفدارن بسياري داشته باشد و خريد ملك در استانبول نيز از اين رو مورد استقبال زيادي قرار گرفته است. مسجد ايا صوفيه، كاخ توپكاپي و مسجد كبود همگي از جاهاي ديدني اين شهر هستند.

آنكاراAnkara

پايتخت تركيه، آنكارا شهري مدرن و بزرگ است . اسن شهر مركز اداري و دولتي تركيه به حساب مي آيد و پر از ساختمون هاي دولتي، ساختمان هاي تجاري و دانشگاه ها و سفارتخانه هاي خارجي است. موزه هاي مختلف از جمله موزه فرهنگ و تمدن تركيه در اين شهر قرار دارد كه تاريخ و تمدن تركيه را به نمايش گذاشته است.

آنتالياAntalya

حالا نوبت يه شهر ساحليه كه اتفاقا طرفداراي زيادي هم دارد و جزو مهمترين شهرهاي تركيه ميباشد . آنتاليا شهر ساحلي تركيه است كه در امتداد خط ساحلي مديترانه قرار دارد . اكثر هتل هاي اين شهر خدمات ويژه اي به مسافران خود ارائه مي دهند و بعضي هتل ها پارك هاي آبي بسيار مجهزي را براي پذيرايي از مسافران خود دارند.هتل ها، رستورانها و جاذبه هاي گردشگري آنتاليا اوقات خوشي را براي مسافران فراهم مي كنند. فرصت گشت و گذار در طبيعت بكر آنتاليا و پياده روي توي محيط سرسبز آنتاليا رو از دست نديد.

مارماريسMarmaris

مارماريس هم يكي ديگه از شهرهاي ساحلي تركيه است و طرفدارن خودش رو داره. آرامش و جاذبه هاي طبيعي با كوه هاي پوشيده شده با درختان كاج، سواحل بي نظير و معماري تاريخي و جاذبه هاي گردشگري مارماريس گردشگران بسياري رو به سمت خودش مي كشه. بندر توريستي مارماريس زيبا، در جنوب غرب تركيه قرار دارد. تور هار گردشگري با قايق و ورزشهاي آبي و ساحلي همگي تفريحاتي هستند كه ميتوانيد در مارماريس آنها را انجام دهيد.

بدرومBodrum

بدروم تركيه با سواحل زيبا و هتل هايي كه در قسمت هاي مرتفع شهر ساخته شده اند يكي ديگر از مهمترين شهرهاي تركيه است .. فراموش نكنيد در زمان اقامت در بدروم ديدن جاذبه هاي گردشگري بدروم رو از ندهيد.و حتما به ديدن قلعه سنت پيتر، معروف به قلعه بدروم بريد و در ضمن لذت غذا خوردن در رستوران هاي بدروم رو هم از دست ندهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.