بازار محمود پاشا

اطلاعات درباره خريد ملك در كشور تركيه

بازار محمود پاشا

۴ بازديد

بازار محمود پاشا به دو دليل اهميت بسياري دارد. اين بازار محلي هم جاذبه توريستي دارد و گردشگران زيادي از اين بازار ديدن مي كنند و هم يك مركز تجاري براي شهر شمار مي رود و گردش مالي زيادي در اين بازار جريان دارد كه باعث مي شود بازار محمود پاشا يكي از مكان هاي اقتصادي تركيه تبديل شده است. در ادامه مقاله درباره بازار محمود پاشا استانبول مطالب بيشتري آورده شده است.


بازار محمود پاشا چه ويژگي هايي دارد؟

مكان اين بازار در جايي است كه بافت قديمي شهر به شمار مي آيد. به عنوان مثال در نزديكي اين بازار ساختمان هايي يافت مي شود كه شايد قدمتشان به بيشتر از صد سال برسد. اين بازار نمايان گر فرهنگ و سبك زندگي مردم استانبول مي باشد و با مشاهده اين بازار مي توان تاريخ و فرهنگ مردم استانبول را شناخت. اين منطقه براي افرادي كه قصد خريد ملك در استانبول و در منطقه اي كه بافت قديمي دارد را دارند محله مناسبي ميباشد. ساخت اين بازار به زمان هاي بسيار دور و صد ها سال ها پيش بر مي گردد.

در آن زمان بازار در كنار بازار بزرگ استانبول ساخته شد كه در محله امينونو قرار دارد. در اين محله و در كنار بازار بزرگ استانبول مسجد محمود پاشا نيز وجود دارد. به همين دليل توريست ها در كنار اين بازار مي توانند از ديگر جاذبه هاي توريستي شهر نيز بازديد بنمايند. اين ويژگي باعث شده است كه بازار محمود پاشا به مكاني مهم در شهر استانبول تبديل بشود.

اين بازار نزديك 400 سال پيش يعني در قرن پانزدهم، به دست صدر اعظم پادشاهي عثماني، محمد پاشا ساخته شده است كه اسم خودش نيز بر روي بازار و مسجد كنار بازار، قرار داده شده است.

اين بازار بخش هاي مختلفي دارد. يك حمام سنتي عمومي در اين بازار قرار دارد كه در آن خدماتي مانند ماساژ به مشتريان ارائه مي شود. يك آرام گاه و قبرستان در اين بازار قرار دارد. همچنين يك چشمه ي قديمي در اين بازار قرار گرفته است كه جاذبه توريستي بسياري دارد و گردشگران زيادي براي تماشا و تفريح و همچنين درمان به اين چشمه سر مي زنند. 

به دليل بافت قديمي اي كه در بازار محمود پاشا وجود دارد، اكثر ساختمان ها و مغازه هاي اين بازار نيز به شكل سنتي است و بافت قديمي دارند. در اين بازار دكه هايي قرار دارد كه كالا هايي كانند روز نامه د ان ها به فروش مي رسد. همچنين آب معدني نيز يكي از كالا هاي پر فروش اين دكه ها مي باشد. كافه ها و قهوه خانه ها نيز بخشي جدا نشدني از اين بازار هستند. 

در اين بازار نزديك به 260 عدد مغازه وجود دارد كه انواع كالا ها مانند پوشاك اعم از مردانه، زنانه و بچگانه، انواع مختلف ادويه جات، ظروف مسي و ظروف عتيقه، صنايع دستي استانبول و سوغاتي هاي مخصوص اين شهر و تركيه به فروش مي رسد. همچنين در كنار اين گونه وسايل، كيف و كفش و كيف پول هاي چرم، انواع مواد غذايي و ميوه ها و سبزيجات تازه، انواع شيريني ها و باقلوا هاي مخصوص تركيه و طلا و انواع جواهرات و بدليجات به فروش مي رسد. اين بازار به داشتن كالا هاي با كيفيت و بسيار ارزان معروف است.

دسترسي به اين بازار بسيار راحت مي باشد. با وسايل نقليه عمومي موجود در شهر، به راحتي مي توان با كمي پياده روي به بازار محمود پاشا دسترسي پيدا كرد. مدت زمان فعاليت در اين بازار از صبح تا غروب در هر روز هفته است. البته در آخر هفته ها تعطيل مي باشد.

 جمع بندي

بازار محمود پاشا يكي از بازار هاي محلي و سنتي استنابول مي باشد و براي افرادي كه قصد خريد ملك در تركيه را دارند مناسب است، همچنين اجناس با كيفيتي در اين بازار پيدا مي شود كه قيمت بسيار ارزان تري نسبت به بقيه مكان ها دارد و به همين دليل گردشگران زيادي نيز به اين بازار جذب مي شوند و اين بازار به يكي از مكان هاي تجاري و اقتصادي استانبول تبديل شده است. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.