درباره بازار محمود پاشا

اطلاعات درباره خريد ملك در كشور تركيه

درباره بازار محمود پاشا

۴ بازديد

در اين قسمت، بازار محمود پاشا استانبول Mahmutpasha Bazaar را خدمت شما معرفي خواهيم كرد پس تا انتهاي اين مقاله با هورامان گشت ستاره همراه باشيد.
تاريخچه بازار محمود پاشا استانبولجذابيت هاي گردشگري بازار


بازار محمود پاشا استانبول

اطلاع از جاذبه هاي گردشگري كشور تركيه يا مشخصا يكي از شهرهاي آن قبل از سفر، به شما در جهت مديريت و استفاده از زمان كمك ميكند. به خصوص شهر استانبول كه از حيث مكان هاي توريستي متنوع است ميتواند براي افرادي كه قصد خريد ملك در استانبول و زندگي در اين شهر را دارند حائز اهميت باشد.

يكي از اين مكان ها، بازار محمود پاشاي استانبول مي باشد كه قصد داريم تا به بررسي و معرفي آن بپردازيم.

تاريخچه بازار محمود پاشا استانبول

بازار محمود پاشا مكاني است كه به دستور محمود پاشا در سال 1453 ساخته شده است. اين بازار در بالاي بندر استانبول قرار گرفته است. مجموعه ي مد نظر، كم كم با در بر گرفتن امكانات ويژه و زيبايي هاي كلاسيك، به محل زندگي افراد ثروتمند تبديل شده است.

اين جذابيت ها در طول زمان باعث رشد جمعيت در اين منطقه شده و به همين سبب، تعداد مغازه هاي ساخته شده در آن نيز افزايش پيدا كرده است.
اما در طول ساليان، اين منطقه با حوادثي نظير آتش سوزي دچار آسيب شد و مناطق مسكوني آن كمتر شد. به دليل ازدياد مغازه ها در اين منطقه ، كالاها همواره از قيمت مناسب و غالبا ارزاني برخوردارند كه اين عوامل رفته رفته اين منطقه را به بازاري با كالاهاي متنوع و مناسب براي قشر متوسط و فقير جامعه استانبول تبديل نمود.

امروزه نيز تعداد زيادي از توريست ها و گردشگران استانبول، سوغات و هداياي خود را به دليل ارزاني كالاها و تنوع آن از اين مركز خريداري مي كنند و هم به بازديد و هم به خريد مشغول مي شوند.

جذابيت هاي گردشگري بازار

همان طور كه اشاره شد، بازار محمود پاشا علاوه بر مناسب بودن براي خريد كردن، مكاني عالي براي بازديد و گشت و گذار نيز به حساب مي آيد. زيرا علاوه بر وجود مغازه ‌ها كه در ساختمان هاي بزرگ قديمي واقع شده اند، قادر خواهيد بود تا از ديگر مكان هاي آن نيز ديدن كرده و لذت ببريد.

از مواردي كه در اين مكان جزو جذابيت ها محسوب مي شوند، مي توان به: يك حمام سنتي عمومي، يك آرامگاه و قبرستان، بخوري و چشمه ي قديمي و دكه هاي فروش آب و مطبوعات، اشاره نمود.

كافه ها و قهوه خانه هاي سنتي يا رستوران هاي كوچك مي تواند گزينه خوبي براي رفع خستگي و استراحت در طول بازديد از اين منطقه براي شما باشد. مي توانيد در كافه هاي پر تعداد آن بنشينيد، خستگي حاصل از گذشت و گذار را از تن بيرون كرده يا در رستوران هاي كوچك، غذاهاي محلي، مثل دونر و كوفته را نيز تجربه كنيد.

مسجد محمود پاشا، بازار مصري‌ ها، بازار بزرگ استانبول و حمام تاريخي محمود پاشا در نزديكي بازار محمود پاشا نيز مي تواند از گزينه هاي خوبي براي بازديد باشد. چرا كه به اين مركز، فوق العاده نزديك و با آن در تعامل مي باشند.

كلام آخر

افرادي كه قصد خريد خانه در استانبول در نزديك بازار محمود پاشاي استانبول يا مراكز خريد استانبول را دارند ميتوانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده پروژه هاي موجود، با دفتر تهران ما در تماس باشند.


منبع : تور تركيه هورامان گشت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.